“B’R ŞEYLER EKS’K” : Rap ve Caz Uyumu Özel

“B’R ŞEYLER EKS’K” adlı proje, caz ve Rap’in memleketteki en orijinal kesişim kümesini sunuyor.

 “B’R ŞEYLER EKS’K” caz ve rap’in memleketteki en orijinal kesişim kümesini sunuyor. Projenin solisti 2014’te “Bir Parça Ay Biraz Kuş”, 2017’de “Şimdilik Her Şey Yolunda” albümlerini yayınlayan Çağıl Kaya. Bu albümlerde caz vokali konusundaki kabiliyetini zaten göstermişti. “Şimdilik Her Şey Yolunda”daki beste ve sözlerin dingin ama kararlı halini çok sevmiştim. “B’R ŞEYLER EKS’K” ise müzikal anlamda çok daha farklı.

Albümde Çağıl Kaya haricindeki isimler ise şöyle: Saksafonlarda Tamer Temel ve Serhan Erkol, bas gitarda Alper Yılmaz ve davulda Volkan Öktem. Albümdeki her bir detay üstüne uzun uzun konuşulabilir elbette fakat daha ilk dinlemede saksafonların yarattığı atmosferden çok etkilendiğimi itiraf etmeliyim. “B’R ŞEYLER EKS’K”, atmosferik yapısının mimarları, saksafon ikilisi. Davullarda Volkan Öktem çok yaratıcı cümleler kuruyor, gerçekten bazı noktalarda ders vermiş. Bas gitarda Alper Yılmaz sıkı bir omurga örmüş bestelere. Çağıl Kaya’nın vokalleri daha önce yaptığı işlere göre çok farklı ve yenilikçi.

Sözlerde anlatılan hiçbir konu boş değil. Toplumsal meselelere değinen bir rap anlayışını benimsemiş dersem yanlış olmaz. Çağıl Kaya’nın bazı şarkılardaki rap tekniği, sözleri üstüne oturttuğu kafiye şeması bana Sagopa Kajmer’in ‘Bir Pesimist’in Gözyaşları’ albümündeki didaktik tarzını anımsattı. Buna örnek olarak “Pis 7’li” ve ‘Savaş Tanrısı’ adlı şarkıları gösterebilirim. Albümle ilgili tek eleştirim, sözlerin fazlalığı… Arka arkaya birkaç şarkı dinlediğimde biraz yoruldum açıkçası. Bu müzikte algılayıp anlamamız gereken onlarca katman varken sözlerin çokluğu dinleyicinin performansını biraz zorlayacaktır.

Rap’in bu kadar yükseldiği bir dönemde böyle işlerin çıkması kaçınılmazdı. Ama bu kadar da yenilikçi bir icrayı ancak bu kadar yetenekli müzisyenlerden duymayı bekleyebilirdik.

Adını Bülent Somay ın " Bir Şeyler Eksik" adlı kitabından alan proje, kitabın içeriğiyle doğrudan ilişkili olmamakla beraber, davul, bas, üflemeliler ve vokalin bir eşlik enstrümanı olmaksızın bir araya gelerek, bu eksikliği daha çok etkileşim ve özgürlüğe dönüştürme çabası olarak tanımlanabilir. Repertuvarında, yakın zamanda çıkacak olan albümlerindeki kendi bestelerinin yanı sıra Wayne Shorter, David Binney, Steve Coleman, Mark Zubek gibi çağdaş müzisyenler ve Rage Against The Machine, Queens Of The Stone Age gibi grupların parçalarının düzenlemelerine de yer veren projede, jazz standartlarından örnekler de kendi üsluplarıyla yorumlanıyor.

Çağıl Kaya, vokal
Alper Yilmaz, bas
Volkan Öktem, davul,
Serhan Erkol saksafon,
Tamer Temel saksafon

Okunma 186 defa Son Düzenlenme Son Düzenlenme Aralık 14 2019
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Cavit Külebi

Saksafon tutkusu ilk günkü gibi devam etmektedir.

Yorum Ekle

Gerekli olan (*) işaretli alanlara gerekli bilgileri girdiğinizden emin olun. HTML kod izni yoktur.

Radyo Dinle

Arama

Bu Sayfayı Paylaşın

Bu Sayfayı Paylaşın

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Reklamlar

İletişim

E-mail:  bilgi@saksafonname.com

Hayırlı Olsun

  • Saksafon üzerine hazırlanan bu siteye emeği geçenlere teşekkür ederim.Kamil Serdengeçti

  • Türkçe kaynak bulma konusunda ümit veren bir site......Ahmet Kızıl

  • Ne zamandır böyle bir site bekliyordum. Teşekkürler.İsa Yamaner